torsdag 12 oktober 2017

Anders Timell får inte dö av Daniel Woxlin


Originaltitel: Anders Timell får inte dö
Sidor: 130 (Inbunden)
Recensionsexemplar: Från Krutdurk förlag, tusen tack! 
"Varför kan inte människan vara lycklig? Och varför är det så svårt att få vara den man vill? Den letargiske Jon Holmberg, anställd vid Verkställande Utskottet, har fullständigt tröttnat på livet som vice assisterande rapportör. I affekt postar han en rapport som skall komma att få mycket ogynnsamma konsekvenser. Den till synes oförarglige och livsglade estradören Anders Timell får plötsligt ett pris på sitt huvud. Tillsammans flyr de hals för huvud till skogs för att bygga sig ett nytt samhälle."
Den här boken lät väldigt underlig och annorlunda så det var därför jag tackade ja till att läsa den. Jag blev helt enkelt nyfiken. Och det är en kort bok som går fort att läsa, det kan vara skönt mellan de längre böcker som jag oftast läser!

Men nja, jag kommer inte överens med den. Jag får inget riktigt grepp om den och har nog inte riktigt rätt sorts humor för att kunna uppskatta det här. Det är annorlunda och underligt precis som jag trodde, men tyvärr inte på ett sätt som passar mig. 

4 kommentarer: