måndag 28 november 2016

Två stycken över


November har varit recensionsexemplarens månad och det har faktiskt gått riktigt bra. 11 böcker var planerade och jag har läst alla utom två. Alla jag tackat ja till eller bett om har blivit lästa plus en hel del av överraskningarna som dykt upp innan jag började.

Men nu sätter jag stopp på novemberplanen. De två som är kvar får vila i hyllan tills vidare. Jag måste helt enkelt få läsa precis vad jag känner för just nu för att inte tappa läslusten helt och hållet. Ibland blir det så. Jag har stirrat på de här två sista böckerna i några dagar men inte kommit igång med någon av dem, sedan var jag och lånade Kaninjägare av min syster och slukade nästan halva boken på några timmar. Det sa allt jag behövde veta.

Så jag välkomnar december och lustläsningen! Kanske gör jag en liten planering med böcker jag längtat efter riktigt länge, i så fall dyker det upp en liten video snart.

6 kommentarer:

  1. Jag tror som du att om man planerar läsningen för mycket så blir det snart att man tappar läslusten, blir mer ett tvång. Jag som oftast lånar på biblioteket måste ju läsa böckerna innan det är dags att lämna tillbaka dem och det kan kännas lite betungande då att man måste läsa just den eller de böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis, det är nog lite så. Men nu är jag igång ordentligt med läsning igen! :)

      Radera
  2. Det är viktigt att ta sig tid och läsa det man vill läsa där och då och efter att jag köpte kindlen så fant jag ut att det är var mitt problem till varför jag periodade. Hade inte tillräcklig lätt tillgång till böcker för att släcka min törst, vilket gjorde att jag tappade lusten.

    Planera är bra men så länge det inte är ens jobb så ska det vara kravlöst tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så :) Det måste finnas lustläsning också.

      Radera
  3. Svar
    1. Det blev ett vanligt inlägg för i morgon istället :P Energin fanns inte riktigt för en video!

      Radera