onsdag 20 juli 2016

Bokpyssel

Nu har jag varit hemma några dagar, men tiden i Kiruna var toppen! Det var skönt att bara få komma iväg från allt ett tag, släppa alla tankar på hur hösten kommer bli. Jag har bara umgåtts med familj och vänner, hjälpt till med att rensa massa gamla kartonger och pysslat.

Brorsan och jag hittade många gamla böcker, så vi bestämde oss för att göra något av vissa av dem istället för att bara slänga dem. Vi har gjort 4 lampor, 2 ramar och 2 klockor. Så jag tänkte visa de sakerna vi gjorde som fick följa med hem till Luleå igen :). Hit gjorde vi en lampa, en klocka och en ram.


Jag kunde bara inte slänga den här boken, jag menar, titta på den där söta hunden! Det var självklart att jag var tvungen att ha den till något.


Här fastnade jag bara för mönstret, massa söta blommor. Den står nu i köket och hjälper mig hålla koll på tiden vid all avancerad matlagning jag gör varje dag (host harkel host).


Och så klart, min favorit, lampan! Den passar så jäkla bra på mitt nattduksbord. Jag älskar den! Det bästa är ju nästan att jag faktiskt hittade en Stephen King-bok som jag redan hade läst och som kunde bli basen för den. Perfekt!

10 kommentarer:

  1. Å, vad roligt ni måste haft tillsammans - förutom att göra fina grejer. Tror aldrig jag och min brorsa har pysslat ihop. Verkligt bra initiativ!

    SvaraRadera
  2. Lampan är verkligen såå fin!

    SvaraRadera
  3. Vad kreativt och härligt! Blev ju urfina saker! :)
    Blir inspirerad nu att också göra lite bokpyssel. :)

    Btw, fick boken från dig på posten. Är så glad över den och ska snart ta med den i ett haull-inlägg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Vad kul att du också blev inspirerad, bilder krävs om du gör något ;).

      Ja vad bra att den kom fram :D

      Radera
  4. Så kreativt och vad fint det blev! Lampan är ju fantastisk!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina! Blev själv lite sugen på att pyssla ihop en klocka.

    SvaraRadera