onsdag 3 juni 2015

En intressant nyhet och ett test!

För några dagar sedan fick jag ett mail som berättade att en ny bok är på väg ut i juni, Järnskallen heter den! Jag blev så klart nyfiken och kollade upp den på adlibris:

"I hungerkravallernas Stockholm våren 1917 rör sig en maskerad man som kallar sig herr Agnefit. Ett mord har begåtts på en officer med förbindelser i den svenska makteliten, och herr Agnefit samlar en grupp udda existenser för att lösa mordet. I gruppen ingår en labil före detta tsaragent med en böjelse för sexualvåld, en svärmisk studentska med stora talanger för jiu jitsu, en alkoholiserad medelålders kvinna som tål hur mycket stryk som helst, en före detta uppvisningsbrottare, en lettisk bankrånare och en dansk kälkborgare med en unik begåvning för att orsaka förödelse. Herr Agnefit är dock mycket förtegen om varför han vill att mordet ska lösas, och snart börjar gruppens medlemmar ana oråd"
Den låter otroligt annorlunda och intressant tycker jag! Sedan är jag svag för olika test, så det är klart att jag gjorde det också. Vill ni göra testet? Klicka HÄR!
Mitt resultat blev Hämnaren
"Hämnaren drivs av ett raseri som är nästan lika stort som det egna självföraktet. Innerst inne finns en vilja av att stoppa världens ondska, eller åtminstone rädda dem hen bryr sig om, men i den kampen är hämnaren hänsynslös."
Och den karaktär i boken det stämmer överens med är Agent Murman.
Jag tycker det är så kul när förlag eller författare gör något sånt här extra som hör till boken.
Vilken karaktär blir ni?

8 kommentarer:

  1. Kul. Gjorde testet med och jag blev hämnaren också!

    SvaraRadera
  2. Jag blev scouten, vilket är lite kul eftersom jag är gammal scout, men den gamla punkaren inom mig var inte helt nöjd:

    Scouten

    Scouten vill följa reglerna och handla ”rätt”, men i sin vilja att göra det så glömmer hen ibland bort att fundera över vart den moraliska kompassen faktiskt pekar.

    Karaktär i Järnskallen: Agent Agnefit

    Rättrådig och en lagens förkämpe. Klädd i mask av svensk-norsk unionsflagga, grå rock, officersuniform. Är militär. Har dock väl lätt att lyda order utan att ifrågasätta, vilket gör att han ofrivilligt löper ärenden åt andra, högre uppsatta personer som inte har rent mjöl i påsen. Godtrogen.

    SvaraRadera
  3. Jag blev Vigilanten.

    Vigilanten är medborgaren som fått nog och tar lagen i egna händer, antingen med hjälp av superkrafter eller bara en obändig vilja att skipa rättvisa.

    Karaktär i Järnskallen: Den Gröne Jägaren

    Roligt test och så blev jag nyfiken på boken! :)

    SvaraRadera
  4. Jag fick ett mail om detta häromdagen! Mycket spännande Pr-idé! Jag blev faktiskt också Hämnaren! =) Nyfiken på boken nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man blir lite extra nyfiken när de gör något så här lite annorlunda! :)

      Radera