tisdag 10 mars 2015

Pythians anvisningar av Eriksson & Axlander Sundquist


Originaltitel: Pythians anvisningar
Sidor: 379 (Inbunden)
Eftersom det här är den tredje och avslutande delen så skriver jag inte handlingen här den här gången, så slipper man få något spoilat om man håller på läsa de tidigare böckerna. Men klicka på bilden så kommer ni till adlibris sida för boken! 
Aaah den här trilogin alltså. Den är så bra! Jag är riktigt förvånad över att alla tre böcker lyckats hålla mig lika fastklistrad. Jag har förflyttat mig runt i lägenheten utan att ta ögonen från boken, ungefär så har det sett ut. Gjort mat och läst. Ätit och läst. Diskat och läst och så vidare.

Jag vill inte säga så mycket om innehållet i den eftersom det, som sagt, är avslutande delen i en trilogi. Då är det bättre att säga för lite! Men det är fortsatt spännande hela tiden, mörkt och frustrerande. Och som den lurar mig när jag läser, jag har tappat räkningen på alla gånger jag trott mig veta något bara för att sen igen känna att författarna räcker ut tungan åt mig när de vänder på allt.

Har du inte läst denna trilogi än, gör det! Nu ser jag fram emot att få sätta tänderna i deras nya bok Glaskroppar som jag hittade på rean, men den får vänta ett litet tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar