måndag 16 februari 2015

The bookentines tag!


Taggens regler är:
1. Thank the person who tagged you and make sure to put the picture in your post.
2. Answer the questions.
3. Tag some people!

Så jag blev taggad av Nelly, tack för det! :) Den här gången blir det att svara i text bara! Har fått lämna tillbaka kameran till syrran en sväng, men planerar på att kidnappa den igen. Det här är ju lite kärleksfrågor till böcker, och ska väl hänga ihop med Alla hjärtans-dag, nu är den ju över men lite kärlek så här i efterhand skadar väl inte!

1. My OTP (one true pairing)
Första jag kommer att tänka på är Silje och Tengel från Isfolket så det får bli dom. Deras kärlek har alltid varit magisk för mig.

2. My favorite ship to ship
Jag får vara tråkig och säga att jag inte kommer på någon tyvärr.
 
3. Favorite LGBTQ ship
Hm...det blir nog samma här, kommer inte på någon.

 4. Favorite YA Contemporary romance book
Uh, jag vet inte om jag riktigt läst så mycket just YA av den gernen. Så jag fuskar och svarar vanlig romantisk bok helt enkelt, då blir det vad som helst av Lucy Dillon!

 5. Favorite ship from a book that isn't Contemporary romance!
Aaah jag vet inte, jag är dålig på ships, shipar? Hur säger man det i plural?!

6. Favorite friendship
Det blir nog den som en del verkar nämnt redan, Harry, Ron och Hermione från Harry Potter-böckerna.

 7. Top book boyfriend/girlfriend of all time
Jag vet att jag för flera år sedan hade velat ha någon som Park, från Eleanor & Park. Så jag säger honom.

8. Three other book boyfriends/girlfriends because we all know you can't have just one
Hm..Mr. Darcy från Stolthet och Fördom måste ju nästan vara med. Men helt ärligt jag kommer inte på fler! Jag tror jag är gammal..

9. The character I wish was my valentine
Fuskar igen och tar en karaktär som inte är från en bok, men som vinner alla gånger ändå, Doktorn från Doctor Who så klart..En tur i hans TARDIS på Alla hjärtans-dag hade slagit allt annat alla gånger.
Eller Jack Harkness för den delen..

10. The character I wish I could spend my Valentines day with sulking over the fact that we don't have dates (Book character I wish was my best friend)
Hermione kanske. Eller Sol från Isfolket! Det hade nog varit ganska intressant..och jag hade i alla fall känt mig trygg! Ingen bråkar med henne eller de hon bryr sig om!

11. Most painful ship to ship (because they don't end up togheter, or they never could, or one of them dies etc.)
Aaah ships, jag vet inte!

12. Favorite love triangle
Det har blivit lite tjatigt med kärlekstrianglar nu, men måste jag välja en tar jag nog Bella, Edward och Jacob från Twilight.

13. A villian you secretly love
Draco Malfoy, har jag gjort ända från början!

Så, då var det gjort! Hoppas ni alla hade en fin Alla hjärtans-dag! Jag kör ett litet fusk igen och taggar alla som känner sig manade att göra den! Lämna en kommentar så hoppar jag in till er :).

2 kommentarer:

  1. Det känns som om Draco Malfoy var ett populärt svar på sista frågan ;) Jag svarade också honom.

    Hm, jag måste nog ta och stifta bekantskap med Park. Eleanor & Park får nästan bli nästa bok jag läser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag kan tänka mig att många gillar honom fast han är ond :p.

      Gör det! :) Hoppas du gillar den.

      Radera