fredag 1 november 2013

Veckans bokbloggsjerka


Fredag igen! Dags för veckans jerka inne hos Annika, veckans fråga är:

Boktrailers blir allt vanligare men det är ingenting jag själv brukar titta på, men frågan är hur du ställer dig till dessa och om det finns någon trailer/några trailers som du tycker att vi bör se? 

Det är inte så att jag brukar leta upp boktrailers och titta på. Men lite då och då råkar jag ramla över någon och är det en bok jag läst eller vill läsa brukar nyfikenheten ta över och då kan jag kolla igenom den. Inte egentligen för att det hänger ihop med boken, men för att de kan vara riktigt snyggt gjorda ibland!

Som till exempel:


30 kommentarer:

  1. Snygg! Och passar bra till Halloween.

    SvaraRadera
  2. Den där passade bra nu för halloween :)

    SvaraRadera
  3. Finstämd musik :) och alldeles för hemsk för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja musiken är riktigt fin och passande :)

      Radera
  4. Jag är så ointresserad av boktrailers att jag inte ens känner mig lockad att se dem ni länkar i jerkan men det är väl roligt att några uppskattar dem även om de är helt bortkastade på mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju inget som passar alla :) Det passar inte mig heller i syfte att bli intresserad av en bok, det är mer hur den ser ut jag är nyfiken på :)

      Radera
  5. Jag tog också med A Monster Calls-trailern i mitt inlägg :) Det är en av de snyggaste trailers jag sett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Inte sett många andra som når upp till den :)

      Radera
  6. Fast man stöter på boktrailers emellanåt så klickar jag inte på dem och kikar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar göra det om de verkar vara bra gjorda :)

      Radera
  7. Jag har lättare att förstå filmtrailer till en film, för kvalitén på trailern hänger då ihop med kvalitén man kan förvänta sig på filmen - som ett smakprov. För en bok tycker jag inte det verkar lika vettigt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att boktrailers kan skapa intresse hos de som kanske inte är redan boknördar :). Men för mig så är det mest det estetiska som intresserar, om de är snyggt gjorda :)

      Radera
  8. Det kan nog vara det som är skillnaden. Jag ramlar aldrig på någon boktrailer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det kan vara! :) Jag brukar se dem i en del blogginlägg, och tidigare har jag för mig att de funnits på en del böcker på en adlibris gamla hemsida :)

      Radera
  9. Ja, det känns ju som om man ser de som intresserar en lite redan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, det brukar inte vara så att man ser någon som sen övertygar en om att köpa en bok man aldrig hört talas om :)

      Radera
  10. Problemet med dem som reklam tycker jag är att jag inte ramlar över dem eller ser dem på tv. Måste jag leta upp dem själv (vilket jag inte gör) så blir det ju bara på böcker som jag redan är intresserad av...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar ramla över dem på bokbloggar, och ibland när jag kollar runt på book hauls och så på youtube, då brukar de dyka upp i listan bredvid videon jag tittar på :)

      Radera
  11. Jag brukar inte leta upp boktrailers men denna var bra gjord :)

    SvaraRadera
  12. Tänker precis som du. Den trailern var snyggt:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar den mycket :) Boken är också riktigt bra!

      Radera
  13. Jag har nog också snubblat över dem, men även om en trailer är snygg så är det sällan den lockar mig till läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det brukar den inte göra för mig heller :)

      Radera
  14. Hade inte sett trailern innan jerkan men boken har jag läst, och gråtit till. Boktrailern fångade verkligen stämningen i boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också läst boken, det blev tårar fällda här också!

      Radera
  15. Trailers kommer nog inte bli ett sätt för mig att hitta nya böcker, men kan ju, som sagt, vara intressant att kolla om det är någon bok man verkligen gillade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej något sätt att hitta nya böcker blir det inte här heller :)

      Radera