fredag 6 september 2013

Veckans bokbloggsjerka



God morgon på er! Hoppas alla får en bra fredag och helg. Det är ju dags för en jerka inne hos Annika igen, veckans fråga är:

Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare? 

Ja ni, det här blir nog inte så bokigt. Jag skulle för det första skaffa mig ett eget ställe, lägenhet eller till och med ett litet hus, något stort behövs inte, bara så jag och djuren ryms. Men något eget. Det är min största dröm just nu.
Sedan skulle jag använda pengar till att ta körkort!

Min familj skulle få en del och jag skulle ge något till någon välgörenhet som gör något bra för djur.

Kanske resa lite, jag vill ju till Italien till exempel, eller Skottand, Island eller Irland.

Men främst; eget boende, körkort, familj och välgörenhet.

34 kommentarer:

  1. Jag skulle nog också skaffa annat boende, hyresrätt är sådär när man har 5 miljoner på banken ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja då hade man nog kunnat köpa en lägenhet istället! ;)

      Radera
  2. Mitt svar blev inte heller så bokigt (inte alls, faktiskt), men man kan ju inte lägga fem miljoner på böcker! Inte alla pengar, i alla fall, haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det hade nog blivit för mycket böcker för till och med den mest bokberoende människa! :P

      Radera
  3. Jag har precis samma dröm med ett eget boende.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit så härligt att lyckas få det!

      Radera
  4. Eget boende är skönt att ha. Förstår att det toppar din önskelista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är drömmen nummer ett nu, måste "bara" hitta ett jobb!

      Radera
  5. Resor till Skottland- jo, det skulle väl bli en del såna om man vann pengar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur, dit kan man åka många gånger!

      Radera
  6. Om man skulle spendera 5 miljoner på enbart böcker då måste man nog öppna ett bibliotek så böckerna får bli lästa ;)

    SvaraRadera
  7. Låter som om du har en bra plan. Resa är heller inte dumt, missade det i mitt svar. Om inte husbilen räknas dit förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska jag bara få de där pengarna också! ;)

      Radera
  8. Boende och resor, det gillar jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bra saker att lägga pengar på! :)

      Radera
  9. Du skulle förhoppningsvis kunna resa till alla fyra länderna (sikta mot stjärnorna...)

    SvaraRadera
  10. Ett eget boende på en plats man tycker om är guld värt!

    SvaraRadera
  11. Allt lät bra:). Eget boende till sig själv och djuren och några böcker kanske:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja några böcker hade det ju garanterat blivit :)

      Radera
  12. Körkort är väl investerade pengar! Då kan du köra vart du vill sen :)

    SvaraRadera
  13. Jag skulle nog också ha gett till välgörenhet. Inte bara behålla allt själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det känns som det hade varit rätt sak att göra :)

      Radera
  14. Ett eget ställe vore ju något :) Men som du säger, det behöver inte vara stort. Lagom är alltid bäst. Men rum för ett bibliotek måste det finnas ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja självklart! Ett bibliotek är ett måste :)

      Radera
  15. Ett eget ställe, sitt egna trygga lilla ställe är väl alldeles perfekt att lägga pengarna på!

    SvaraRadera
  16. Fem miljoner kan ge en fin guldkant på livet!

    SvaraRadera