måndag 10 juni 2013

En till bokhög och lite allmänt om livet just nu

Ja men vad förväntar folk sig? Presentkortet innebär ju att jag kan gå hem med gratis böcker. Så de blev en hög till.




  • En doft av apelsin av Joanne Harris 
  • Statsrådets klipp av Bo Balderson (present till mamma) 
  • Musselstranden av Marie Hermanson
  • Det magiska huset av James Herbert (på baksidan står det att han är Englands svar på Stephen King, det gick ju inte att lämna kvar den i bokhyllan då) 
  • Vintermåne av Dean Koontz

Med tanke på att jag ska ta mig igenom en jobbig flytt i slutet av veckan är det här egentligen dumt, att komma hem med nya böcker. Men det får vara så. Jag kommer behöva böcker att fly in ibland framöver, då jag ska vänja mig vid livet som singel för första gången på 9 år. 
Det är ungefär tusen olika känslor som rör sig i kroppen och knoppen på mig just nu, så OM det blir så att bloggen blir lite tyst, då vet ni varför! 

15 kommentarer:

  1. Åh! Men då behöver man nya böcker oavsett flytt. Men jag hoppas allt kommer gå bra. Skickar dig massa bokbloggarkärlek och energi härifrån.

    SvaraRadera
  2. Singellivet blir vad man gör det till och nu har du ju massor med nya böcker som sällskap! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja böcker har jag nu så det räcker ett tag, så det finns alltid något att trösta sig lite med :)

      Radera
  3. Böcker är ett bra botemedel mot allt :)

    SvaraRadera
  4. Åh, det låter jobbigt... Att köpa böcker var ett självklart beslut tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja roligare situationer har jag varit med om! Men det ska gå att ta sig igenom det här också :). Böckerna är ju ett bra hjälpmedel!

      Radera
  5. Vad tråkigt.Hoppas det går bra. Då behöver man böcker att fly till lite extra mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack :) Ja precis, något att göra så man inte tänker sönder allt.

      Radera
  6. Att fly in i bokens värld kan bota det mesta! Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Bo Balderson var länge sedan. Hoppas att allt blir till det bästa för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma gillar honom, jag har själv aldrig testat någon av hans böcker :). Tusen tack!

      Radera
  8. Musselstranden är ju en mycket speciell bok som jag läste för några år sedan. Men jag gillade den på något konstigt vis. Väldigt lågmäld och subtil på ett kusligt och spännande sätt.

    SvaraRadera