lördag 11 maj 2013

Donatorn av Dean Koontz


Originaltitel: Your heart belongs to me
Sidor: 300
"Den 34-årige Internet-entreprenören Ryan Perry verkade ha lagt världen för sina fötter. Ända tills de första symptomen började komma från ingenstans. Inom loppet av ett par dagar diagnostiseras han med en obotlig hjärtmuskelsjukdom och hamnar på en väntelista för en hjärttransplantation: det är hans sista hopp och det blir mindre och mindre för varje dag. Ryan är på väg att förlora allt, sin hälsa, sin flickvän Samantha och sitt liv. 
Ett år senare mår Ryan bättre än någonsin. Affärerna går bra och han hoppas på en återförening med Samantha. Då börjar plötsligt anonyma gåvor dyka upp. Först en låda med godishjärtan och sedan ett hjärtformat smycke. Men läskigast av allt, en video från en hjärtoperation och ett skrämmande meddelande: Ditt hjärta tillhör mig.
På ett ögonblick har det medicinska mirakel som gav Ryan en andra chans i livet förvandlats till en fruktansvärd mardröm. Ryan blir förföljd av en mystisk kvinna som anser sig ha rätt till allt han äger."
Alltså, det här blir svårt. Jag gillar ju Koontz, han är en av mina tre största favoriter när det gäller författare. Men, jag är lite besviken på den här boken. Faktiskt. Det gör ont att erkänna men jag måste ju vara ärlig.

Den är spännande, när Ryan blir paranoid och funderar vem som är ute efter honom, både innan och efter operationen så är det spännande. Och jag blir lite nervig när det verkar som någon kan ta sig in och ut i hans rum hur som helst utan att lämna några spår.
Men sedan tyckte jag allting kändes lite påskyndat, allting fick sin förklaring så snabbt och så var boken helt plötsligt slut.

Så, tyvärr, det här är nog första gången jag verkligen känner mig lite besviken efter en Koontz-bok.

6 kommentarer:

  1. Jag ska försöka läsa den här relativt snart. Har aldrig läst Koontz tidigare, så vi får se vad jag tycker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli spännande att läsa dina tankar om den sen! :)

      Radera
  2. Den här blev hyllvärmare här vid årsskiftet så jag ska väl försöka få den läst i år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli intressant att läsa vad du tycker sen:)

      Radera
  3. Den här ligger och väntar på att bli läst. Den och några andra Koontz-böcker. Har köpt ett par stycken som inte blivit lästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar den mer :). Jag är fortfarande lite chockad av att ha blivit lite lite besviken!

      Radera