söndag 17 mars 2013

Mina böcker i bilder, tionde delen

Nu har jag fått flytta runt lite böcker i bokhyllan så det blir en liten, liten upprepning på några av de första böckerna här, men de här är de sista vanliga lästa böckerna jag har att visa! Sedan finns det hyllor med lite poesi, några speciellt fina böcker också mina olästa. Jag hade tänkt att visa dem också, sen är det slut :).



  • Bram Stokers Dracula
  • Cirkel av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
  • Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
  • Om det så skulle kosta mig livet av Margaretha Sturesson
  • Utan onda aningar av Jan-Sverre Syvertsen
  • Den hemliga historien av Donna Tartt
  • Nattvandraren av Andrew Taylor
  • Nattfåk av Johan Theorin
  • Skumtimmen av Johan Theorin
  • I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell
  • The Hobbit av J.R.R. Tolkien
  • Sagan om Ringen (alla tre delar i en) av J.R.R. Tolkien
  • Silmarillion av J.R.R. Tolkien
  • Sagan om konungens återkomst av J.R.R Tolkien 
  • Kajika av Akira Toriyama
  • The Key av Simon Toyne 
  • Nära och kära av Joanna Trollope
  • Angelologi av Danielle Trussoni 
  • Till minnet av Mari av Mari och Marianne Uddberg
  • Vår bästa tid av Penny Vincenzi
  • Strindbergs stjärna av Jan Wallentin
  • Kameleontens skugga av Minette Walters 
  • Maisie Dobbs av Jacqueline Winspear
  • Skuggornas hus av Betty Ren Wright


  • Berättelsen om Edgar av David Wroblewski
  • Lydias hemlighet av Finn Zetterholm

Sådär ja, det var alla lästa skönlitterära böcker jag har i hyllorna. Nästa gång tror jag att jag tar de olästa! 

6 kommentarer:

  1. Hej! Du har vunnit en tävling hos mig! Maila dina adressuppgifter till underbarabocker@mail.com så kommer det ett paket på posten! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad glad jag blev nu! :D Ska maila adressen! :)

      Radera
  2. Där finns lite bra böcker där, flera som även finns i min bokhylla :)

    SvaraRadera
  3. Hej Vargnatt!

    Det var ett tag sedan nu, ha ha, men jag har varit dålig på att hålla igång min bokblogg. Har inte fått tiden att räcka till - tyvärr! Fick se att du har "Nattvandraren" av Andrew Taylor. Tyckte du att den var bra? Jag har den men har inte läst den ännu p.g.a att en arbetskompis till mig som hade läst den inte tyckte att den var bra. Hon tyckte att det var för många olika personbeskrivningar och för mycket namn att hålla reda på. Ska bli spännande att höra din åsikt! :) Ha det så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! :)

      Den var helt okej faktiskt. Själva historien och mysteriet gillade jag, det var intressant och fick mig att läsa vidare. Men jag fastnade inte så mycket för personerna, jag ogillade dem inte men de berörde mig inte direkt.
      Så, en helt okej bok, men ingen superbra :).

      Radera