onsdag 8 februari 2012

Hej Bokkonsument: Vargnatts bokhylla

Jag har lite långtråkigt för tillfället så jag hoppar på den här enkäten jag hittade inne hos Monika :)

Senast lästa: Svindlande höjder av Emily Bronte.

Senast köpta bok: Var nog mitt födelsedagsköp som bestod av Invasion av Dean Koontz, Bibliotekskatten Dewey av Vicki Myron och Fallet med de försvunna böckerna av Ian Sansom.

Senast lånade bok: Hm, jag lånade nog Stolthet och fördom av Jane Austen sist.

Senast fådda bok: Fick Under kupolen av Stephen King och Vad natten döljer av Dean Koontz som kombinerad julklapp och födelsedagspresent av min mamma.

Favoritbokhandel: Jag vet faktiskt inte.

Favoritbibliotek: Av rent nostalgiska skäl säger jag Kiruna stadsbibliotek.

Antal lånekort: Två.

Använder som bokmärke: Ett bokmärke som ser ut som en matta.

Favoritfärg på bok: Har aldrig funderat över färgen på böcker, det spelar ingen roll.

Favoritmat/snack vid läsning: Choklad.

Favoritdryck vid läsning: Te, vissa kvällar är det mysigt med ett glas rödvin men det var länge sedan jag hade nu.

Favoritställe att läsa på: Soffan eller sängen. På sommaren är det utomhus.

På den sidan hålls jag i den bok jag läser just nu: Jag har inte kommit så långt i min nuvarande bok, är på sidan 11 bara i Brev från bruten horisont.
Den här boken köper jag till en förälder: Till mamma skulle det nog bli någon spännande deckare och till pappa någon rolig bok.

Den här boken köper jag till min bästa vän: Någon Koontz bok som hon inte har.

Den här boken köper jag till en partner: Krigsbok.

Favoritgenre: Thriller/Skräck, men jag läser mycket annat också. .

Favoritformat: Inbundet är finast tycker jag.

Författarfavorit: Stephen King och Dean Koontz.

Den tjockaste bok jag läst: Hm, ingen aning faktiskt.

Den tunnaste bok jag läst: Ingen aning här heller.

Favoritljud när du läser: Har nog inga favoritljud, en spinnande katt är i och för sig väldigt mysigt att lyssna på.

Favorittidning: Ingen.

Prenumererar på: Inget.

Favoritbokblogg: Oj svårt jag läser en hel del,  men beasbokhylla , Sagan om Sagorna och Bokföring enligt Monika är nog några som jag tycker är extra bra.

Mitt bästa bokminne: Också svårt. Jag älskar minnena av när jag och pappa var på biblioteket när jag var mindre och letade böcker om Pettson och Findus.

Senaste bokfyndet: Födelsedagsköpet igen, 3 pocket för 99 tror jag det var.

Senaste impulsköpta bok: Om inte födelsedagsköpet ska räknas igen så vet jag inte.

En bra bok att ge bort: En bok jag känner att den är riktigt perfekt för mottgaren, då blir jag nästan barnsligt glad över att få ge bort den.

Bokgenre som jag undviker: Jag vet inte riktigt om det finns några jag undviker.

Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre: Nu är du ju bara löjlig.

Så här håller jag koll på vad jag läst: På bloggen.

Så här sorterar jag min bokhylla: Hahah det är nog väldigt lite ordning i den hemma hos mig.

Nästa bok jag ska läsa: Det vet jag inte ännu, det bestämmer jag när den här boken är utläst. Får se vad som känns rätt då :).

3 kommentarer:

  1. Tack för att jag får vara med bland dina favoritbloggar :)

    Ser att du inte heller förstod den där frågan om vad man gör med böcker man inte vill ha...

    SvaraRadera
  2. Men, oj, där stod ju jag med! Vad roligt, tack så mycket :)

    SvaraRadera
  3. Monika: Nej jag förstod inte alls frågan, den gjorde mig lite obekväm..inte vilja ha böcker liksom..helgalet ;)


    Svartlava: Varsågod :) Tycker du har en väldigt bra blogg! :)

    SvaraRadera