tisdag 9 augusti 2011

En ny favorit

Jag läste nyss ut Om du bara kunde se mig av Cecelia Ahern. Och jag älskar den, jag tror faktiskt jag gillar den mer än Ps. Jag älskar dig av Ahern. Den var verkligen underbar, fick mig att skratta högt några gånger, fick mig att sitta med tårar i ögonen av både glädje och sorg.
Åh vad den var bra. Jag skulle kunna sitta och skriva om och om igen bara hur bra jag tyckte att den var men det blir nog lite tjatigt för er att läsa :).



Boken handlar om Elisabeth Egan, som lever varje dag väldigt planerat och utan plats för varmare känslouttryck eller spontanitet. Hon har hand om sin systerson Luke som är sex år eftersom hennes syster aldrig haft ro nog i kroppen för att vara en närvarande mamma.
Deras dagar ser likadana ut, tills den mystiske Ivan dyker upp, först i Lukes liv och sedan blir även Elisabeth förtrollad av honom. Den mystiske Ivan som på något sätt får Elisbeth att öppna upp sig, får henne att njuta av livet och  se det med helt nya ögon.
Men vem är han egentligen? Vart kommer han ifrån? Och varför tittar folk i byn så konstigt på henne när hon nämner Ivan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar