onsdag 28 mars 2018

Midnight at the Bright Ideas Bookstore av Matthew Sullivan


Originaltitel: Midnight at the Bright Ideas Bookstore
Sidor: 328 (Pocket)
"What do you do when the life you've carefully built for yourself comes apart?
Lydia Smith lives a quiet life, spent in the company of her colleagues and customers at the bookstore where she works. But when Joey Molina, a young and mysterious regular, hangs himself in the bookstore and leaves Lydia secret messages hidden in the pages of his books, her world starts to unravel. 
Why did Joey do it?
What did he know?
And what does it have to do with Lydia?"
En bokaffär, en gåta, mystiska meddelanden i böcker. Hur perfekt låter inte den här boken? Det var så klart omöjligt att inte skaffa den. Kommer däremot inte ihåg vart jag hörde talas om den först. Kanske hos någon booktuber? Inte säker!

Något jag däremot är säker på är att jag verkligen tycker om den. Det är ingen actionpackad bok men det händer ändå väldigt mycket och det finns så många hemligheter att reda ut. Det blir aldrig tråkigt att läsa. Tvärtom så vill jag bara vidare hela tiden. Jag vill veta vilka meddelanden Lydia hittar i böckerna, vart de leder henne, vad som hänt tidigare i hennes liv och hur det hänger ihop med Joey som tagit sitt liv i bokaffären där hon jobbar.

När upplösningen väl kommer knyts alla trådar ihop på ett bra sätt, samtidigt som det är väldigt sorgligt. Hjärtat brister av många olika anledningar. Har ni inte redan gjort det så kan jag verkligen rekommendera att ni läser den!

4 kommentarer: