tisdag 29 augusti 2017

Veckans topplista - Böcker jag ser fram emot att läsa i höst


Den här veckan vill Johanna att vi ska berätta om de fem böcker vi ser fram emot att läsa i höst! Oj, det hade kunnat bli en mycket längre lista men jag ska försöka komma på de fem böcker jag ser fram emot lite extra. Jag har valt att bara välja mellan de böcker som stått och väntat i hyllan lite längre.







Så! Det är några böcker jag längtar lite extra mycket efter att få sätta ögonen i. Jag hoppas jag lyckas läsa dem! 

50 kommentarer:

  1. Jag är så sugen på att testa att läsa något av King! Blonde är jag också lite nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Passar perfekt att testa King i höstmörkret :D

      Radera
  2. Jag borde ta uppe en King eller Koontz bok, var så länge sedan!!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle vilja läsa Kings Det. Men samtidigt har jag redan en stor hög böcker här hemma som väntar på att bli lästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är bra! Jag är så sugen på att köpa den nya utgåvan men det är så onödigt för jag har den redan i en gammal :)

      Radera
  4. Mr Mercerdes har jag funderat på att köpa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli spännande att läsa den! Har bara hört bra saker :)

      Radera
  5. Spännande att du valde bland de lite äldre. Blonde borde jag kanske också läsa i höst. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill verkligen hinna läsa lite äldre böcker också nu :)

      Radera
  6. Blondie borde jag läsa vid något tillfälle. Den ligger som ett dåligt samvete oläst i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske också får läsa den i höst! :)

      Radera
  7. Vad lustigt att vi tänkte på Blonde ungefär samtidigt, trots att den hunnit bli några år :) Jag har den med i min tematrio. Jag vill så gärna läsa den, men nya böcker kommer hela tiden före.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar så bra! Och jag gillar ju Oates så jag hoppas verkligen jag kan läsa den i höst :)

      Radera
  8. Blonde står och väntar i min bokhylla. Skall försöka läsa den eller Dödgrävarens dotter av Oates under hösten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dödgrävarens dotter har jag inte men flera andra av henne som väntar på att bli lästa. Men Blonde lockar mest just nu! :)

      Radera
  9. Blonde är så himla bra! Köpte den i somras då jag inte ägde den och känner verkligen att den behöver en omläsning snart :) Med tanke på hur många här över som säger att de också vill läsa den borde du kunna få ihop en liten virtuell bokcirkel ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag tänkte på att det var många som sa att man borde läsa den i höst :D Men vad kul att höra att den är så bra! Jag gillar ju verkligen Oates och har velat läsa Blonde länge!

      Radera
  10. Härlig läshöst du har framför dig!

    SvaraRadera
  11. Walden var underbar och intressant att läsa! Det där var ett väldigt fint omslag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra! Den verkar så bra :)

      Radera
  12. King och Koontz :) Bra böcker båda två.

    SvaraRadera
  13. Spännande! På din lista har jag bara läst Mr Mercedes

    SvaraRadera
  14. Mr Mercedes finns som tv-serie så den ska jag kolla på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också när jag läst böckerna :)

      Radera
  15. Historien om Quiet Dell blir jag nyfiken på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den låter jätteintressant tycker jag! :) Tycker om när böcker är baserade på sanna händelser :)

      Radera
  16. Blonde och Walden är superbra. Historien om Quiet Dell har jag kvar att läsa

    SvaraRadera
  17. Åh, Blonde! En av mina femstjärniga. Phillips har jag inte läst nåt av än....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du gillar Blonde så mycket! :) Jag måste verkligen ta tag i den!

      Radera
  18. Vilka snygga omslag det är på alla fem:). Jag är nyfiken på Historien om Quiet Dell.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag också det är! :) Jag bläddrade lite snabbt i Historien om Quiet Dell nu på morgonen och upptäckte att det fanns några foton i den också, vilket gjorde mig ännu mer nyfiken så den åkte upp på TBR-listan för september :)

      Radera
  19. Oooh, Blonde! Det är en sån där bok som jag fortfarande går och stryker lite på nu och då :)

    SvaraRadera
  20. Böckerna om Odd Thomas har jag läst någon av, och gillat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst de två första och tycker de är jättebra :)

      Radera
  21. Blonde tyckte jag väldigt mycket om när jag läste den. Den gick ganska snabbt att läsa trots omfånget för jag blev så fast. Mr Mercedes tyckte jag också om. Mer King ska det nog bli i höst också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra att den går snabbt att läsa trots sidantalet! Ser verkligen fram emot den :)

      Radera
  22. Koontz var det längesedan jag läst, kanske ska ta och läsa något av honom under hösten! Blonde har jag med i min hylla, oläst och allt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Han är bra höstläsning :D

      Radera
    2. Har du något bra tips? Kanske någon av hans nyare då och helst på svenska =)

      Radera
    3. Hans allra nyaste böcker verkar inte ha blivit översatta ens tyvärr, det är synd! Men..hm..Hjälten är spännande! Lyssnade den som ljudbok för några år sedan på kvällarna och nerverna var på helspänn :). Samma med Vansinne! :)

      Radera
  23. Ser ut som en bra blandning :) Länge sen jag läste något av King eller Koontz, det borde jag ta tag i nu till hösten kanske!

    SvaraRadera