onsdag 2 augusti 2017

Rättegången av James Patterson & Maxine Paetro


Originaltitel: The Trial
Sidor: 127 (Häftad)
Recensionsexemplar: Från Bokfabriken, tusen tack!
"Kingsher styr San Fransiscos knarkhandel med blodiga händer. När två kvinnor skjuts till döds på en exklusiv nattklubb lyckas polisen äntligen gripa honom. 
Men när rättegången mot Kingsher ska börja hämnas han på alla som är inblandade. En våg av dödligt våld förlamar staden. Ska Kingsher någonsin kunna dömas? Kriminalinspektör Lindsay Boxer och hennes vänner i Womens Murder Club befinner sig själva mitt i händelsernas centrum."
 Det här är alltså den andra Bookshot-boken jag fick hemskickad. Nu befinner vi oss lite mer i den undre världen, gängkrig, droger och så vidare. Och av någon anledning blir jag aldrig lika intresserad av böcker som handlar om det. Det är helt enkelt inte min grej, så den här tycker jag inte lika bra om som Stöld.

Med det sagt så gick den ändå fort att läsa ut, jag gjorde det i en sittning med den här också. Det är jättekorta kapitel så det går smidigt att ta sig igenom dem och jag kan inte säga annat än att det händer saker precis hela tiden!

Måste säga igen så tror jag verkligen att de här också kan fungera bra om man har någon, kanske en tonåring, som tycker att det är lite tråkigt att läsa för att det aldrig händer något. De här två Bookshots-böckerna jag fått testa nu har verkligen spänning och action i sig från sida ett och de är inte så långa att man hinner tappa intresset.

2 kommentarer:

  1. Hmmm... De här shortsen verkar ju rätt okej ändå. Känns som om de kunde vara en bra start ut en period då det går trögt med läsandet.

    SvaraRadera