lördag 26 augusti 2017

On repeat #1

När jag hittar en låt jag verkligen tycker om, då kan den spelas om och om och om igen utan att jag tröttnar. Jag älskar musik, för mig handlar det mycket om texterna, jag lyssnar på någon där texten träffar rätt och då är jag fast. Så jag tänkte att det kan vara passande helginlägg lite då och då, att dela med mig av vilken låt som går på repeat här hemma just nu.

Vi börjar med en låt från Darin, den gör mig bara glad, hoppfull. Gör mig full av kärlek till livet trots att det varit en väldigt tuff period.



Vilken låt är ni lite lagom beroende av just nu? 

8 kommentarer:

  1. Någon som jag verkligen älskar just nu är "I'm still standing" från filmen Sing.
    https://www.youtube.com/watch?v=pHZneOidj9A

    SvaraRadera
  2. Den är bra. Jag är som du och lyssnar om och om igen tills jag nästan tröttnar. Jag gillar Kamferdrops Jag trodde änglarna fanns.

    SvaraRadera
  3. Åh, den här lägger jag till i min spellista! :) man tackar för tipset!

    Det finns en låt av Kapten Röd som heter "Ju mer dom spottar" och den brukar jag lyssna på när jag känner att jag behöver nån slags pepp <3

    Här är en video med lyrics: https://www.youtube.com/watch?v=ildyUjN1pck

    "Ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma", jag har fastnat för den raden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tyckte om den! :)

      Tack för tipset! Ska lyssna på den :) Det var verkligen en underbar rad!

      Radera
  4. Hade ett så stort beroende av musik när jag var yngre men det har fallerat lite nu i småbarnsåren. Den enda musik jag lyssnar på numer är barnsånger, och de är jag inte beroende av även om de sätter sig på hjärnan alldeles för lätt.

    Däremot är texterna väldigt viktiga för mig, så till den milda grad att jag inte klarar av att lyssna på låtar jag tycker har konstig/underlig/larvig text under visst humör. Det spelar ingen roll för mig hur bra jag egentligen tycker att den här Darin-låten är när jag redan under första meningen börjar störa mig. Ja självklart är varje dag en ny dag. :P Och så kommer nästa dag och då stör jag mig inte alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma här, jag lyssnade mycket mer när jag var yngre! Då kunde jag direkt säga namnet på varje låt som kom på radion ungefär :) Det tackar jag ZTV för :P. Men nu är det inte lika ofta jag lyssnar, det blir mer att jag lyssnar på poddar och sånt :).

      Haha jag känner igen mig i det också! Ibland funkar det bara inte :P

      Radera