onsdag 16 augusti 2017

Drömfaktorn av Mikael Holmberg


Originaltitel: Drömfaktorn
Sidor: 254 (Inbunden)
"För 25-åriga Fredrika borde livet leka. Hon har precis flyttat in i en lägenhet i centrala Umeå och landat ett jobb på en växande reklam- och eventbyrå. Men det är flera faktorer som ställer till det för henne, en trasig storasyster, dilemman på jobbet, en gammal dam på en parkbänk och så killen som dyker upp mitt i natten.
En roman om att bli vuxen på riktigt, våga gå sin egen väg och följa sina drömmar. Även om de känns ouppnåeliga."
Ungefär på en gång när jag kom in i lägenheten hos pappa i Umeå bad min styvmamma lillebror hämta en bok de tyckte jag skulle läsa om jag hann under tiden där! Den utspelar sig i Umeå och de trodde jag skulle tycka om den. Det är det fina med boktokiga medlemmar av familjen, böckerna fullkomligt flyger på en!

Nå i alla fall, andra dagen där blev boken utläst. Det är speciellt att läsa om en stad man känner till ganska bra. Det ger mer liv åt berättelsen tycker jag. Så det var mysigt! Även utöver det så är det en väldigt bra bok. Lättläst, huvudkaraktären är bara några år yngre än mig så jag kan verkligen känna igen mig i hennes tankar och känslor många gånger. Önskan att få ordning på livet, hitta rätt både i jobb och kärlek, bli lycklig. Det är väldigt bra skrivet om saker de flesta av oss kan ta till sig. Nu kanske det låter väldigt allvarligt allting men den är faktiskt också riktigt rolig.

Jag har inte sett någon prata om den här och det är synd. Den förtjänar uppmärksamhet!

2 kommentarer:

  1. Den låter verkligen bra! och håller med! Det är så kul att läsa om platser man känner till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är den! :) Ja visst är det, det blir lite extra speciellt :)

      Radera