torsdag 24 augusti 2017

Ashley Bell av Dean Koontz


Originaltitel: Ashley Bell
Sidor: 560 (Pocket)
"Bibi Blair is a fierce, funny, dauntless young woman - whose doctor says she has one year to live. She replies, 'We'll see.' Her sudden recovery is a medical miracle. An enigmatic woman convinces Bibi that she escaped death so that she can save someone else. Someone named Ashley Bell. But who is Ashley Bell? And what exactly does she need saving from? Bibi's obsession with finding Ashley sends her on the run from threats both mystical and worldly, including a rich and charismatic cult leader with terrifying ambitions."
Koontz! Nu blev jag verkligen påmind om varför han är en av mina stora favoriter! Jäklar så bra han har gjort det här! Det här är antagligen av de bästa böcker jag läst av honom någonsin och då har jag hunnit med några stycken under åren. Väktare kommer nog alltid ha den största platsen i mitt hjärta men Ashley Bell är högt upp på listan i alla fall!

Om ni inte har förstått det redan så älskar jag den här! Den var så bra att mina läspauser förstördes hela tiden för att suget efter boken blev så stort. Jag satt uppe långt in på natten tills det brände i ögonen för att jag inte ville sluta läsa. Då vet man att det är en bra bok man fått tag på!

Bibi Blair är en väldigt stark och envis huvudperson. Hon är författare och älskar berättelser och får alltså veta att hon har ett år kvar att leva. Men så händer miraklet och hon blir frisk, för att kunna rädda Ashley Bell. Men det är inte riskfritt och det blir en fartfylld resa. Runt omkring henne finns andra karaktärer som jag också fastnar för, hennes föräldrar, hennes bästa vän och hennes fästman. Det är så jag saknar dem när jag inte har boken i handen och läser om dem. 

Det är otroligt bra och spännande och det dyker upp en hel del "vänta-vad-sjutton-hände-nu"-ögonblick. Jag önskar jag kunde skriva hur mycket som helst om den men samtidigt är det en bok man inte ska avslöja för mycket om. Den ska läsas och upplevas! Så gå nu och gör det, läs den! 

8 kommentarer:

  1. Undrar om den finns översatt, har ingen vana att läsa på engelska tyvärr.

    SvaraRadera
  2. ooohh, jag har inte läst något av han, men nu blev jag ju verkligen sugen på det!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kan verkligen rekommenderas då!

      Radera
  3. Det var länge sedan jag läste något av honom.

    SvaraRadera
  4. Det låter ju spännande, han har ju inte riktigt varit på topp de senaste åren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här var jättebra :) Ska försöka läsa mer av hans nyare också fast de inte finns översatta :)

      Radera