fredag 17 juni 2016

Veckans bokbloggsjerka

Fredag och jag ser fram emot en osocial helg då jag bara får vila upp mig. Det behövs just nu. Men först är det jobb några timmar och så klart jerkan hos Annika som består av två frågor:

Finns det någon tidning som du kan tipsa om? Alternativt, finns det en tidning som du saknar trots det enorma utbudet som finns i dag?

Bonusfråga:

Koko är nyfiken på om du kan tipsa om några historiska romaner. För att vara mera exakt ”historiska romaner som är (någotsånär) historiskt korrekta”, dvs. sådana där man kan lära sig något om perioden och inte sådana där det är nutidsmänniskor i periodkläder.

Tidningar är jag dålig på så där blir det bara ett nej tyvärr. Jag läser inga och vet inte alls vad det finns.

En historisk roman kan jag däremot tipsa om! En som jag tyckte var jättebra och fortfarande tänker på ibland. Det är
Maria av Skottland - Roman om en drottning av Margaret George. Jättebra, fascinerades och frustrerande. Den rekommenderar jag verkligen!

28 kommentarer:

  1. Nej, jag läser inte heller tidskrifter. Det fanns en tid när jag gjorde det, men inte nu längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukade läsa mordhistorierna i mommos Allers-tidningar :D

      Radera
  2. tidningar finns nog för varje intresse.

    SvaraRadera
  3. Jag läser en och annan tidning och rekommenderar några i mitt inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en del spännande tips den här veckan :)

      Radera
  4. Det blir inte speciellt ofta jag läser tidningar heller :)

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset, den ska jag kolla upp. Läser inte heller tidningar. :)

    SvaraRadera
  6. Är också jätte dålig på att läsa tidningar :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir så väldigt sällan nu för tiden.

      Radera
  7. Maria av Skottland låter som något för mig

    SvaraRadera
  8. Maria av Skottland låter intressant.

    SvaraRadera
  9. Jag ska kolla upp den boken! Tack för tipset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att den verkade så intressant! :)

      Radera
  10. Har läst någon bok om Maria av Skottland, men kommer inte ihåg om det var den där.

    SvaraRadera
  11. Jag skulle verkligen behöva en osocial helg men är nästan aldrig ensam. Trött som attan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag verkligen rekommendera! Den här dagen har varit så otroligt skön med att bara få vara själv.

      Radera
  12. Maria av Skottland är nu noterad, hoppas den finns på biblioteket. Tack för tips! :)

    SvaraRadera