torsdag 9 juni 2016

Veckans bokbloggsfråga


Det var länge sedan jag var med på Veckans bokbloggsfråga, men nu passade det jättebra! Den här gången är frågan:
Läser även dina nära och kära? Är böcker, läsande och bokbloggande ett intresse du delar med andra i din närhet? Ger du ofta bort bokpresenter till jul, födelsedagar och andra firanden?
Ja, många i min familj läser faktiskt. Inte ens nästan lika mycket som jag gör eller är lika besatt av böcker som jag är men de läser. Så jag passar ofta på att köpa böcker om jag hittar någon som känns rätt. Jag har till exempel en som ligger och väntar redan nu på pappas födelsedag i augusti. Vi hade en boksignering med ett medium på jobbet för ett tag sedan, då hittade jag direkt min styvmammas present (hon har redan fyllt år och fått den så det är lugnt om hon hittar hit!). Min mamma gillar deckare så jag brukar skicka vidare böcker till henne om jag inte har nå stort behov av att ha kvar dem. Min äldsta syster och jag brukar åka på secondhandturer då vi shoppar böcker.

Jag tar varje chans jag får att skicka böcker till min systerson och älskar att PAX-serien finns för den tycker han verkligen om. Så fort en ny har kommit ut ser jag till att den dyker upp till honom.
På sista tiden har jag dessutom fått köpa lite bebisböcker då en nära vän fått barn, det har jag verkligen njutit av! Gud så många fina böcker för de minsta det finns.

Haha ja, nu blev det mycket babbel här. Men jag älskar att ge bort böcker när jag hittat nån som känns perfekt.

10 kommentarer:

  1. Det är så otroligt kul att ge bort böcker. Mina syskonbarn fick till både födelsedag och jul när de var mindre :) Får nog ta och fundera över om kanske sambons brorsbarn behöver lite böcker...

    SvaraRadera
  2. Jag läste första PAX-boken i måndags, så himla bra! Ser fram emot att fortsätta med de böckerna, underbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du mycket bra framför dig :D

      Radera
  3. Jamen åh, det är ju så roligt att ge bort böcker! Nästan roligast att hitta något som passar perfekt till någon som inte läser så mycket. :)

    SvaraRadera
  4. Jag skickar ofta utrensade böcker vidare till släkt, vänner och grannar och det är alltid uppskattat :)

    SvaraRadera
  5. Det är roligt att ge bort eller låna ut böcker, särskilt om man känner personen väl och vet exakt vad de gillar ;)

    SvaraRadera