torsdag 2 juni 2016

Tardis-valet #5


Annat originalspråk än svenska eller engelska stod det på junis lapp från Tardis-burken.  Och då föll på valet på Mirakelverkstaden av Valérie Tong Cuong som väl har franska som originalspråk. 

Den här boken har inte stått länge alls i bokhyllan faktiskt, bara sen årets bokrea. Det jag föll för allra först hos den när den precis kommit ut var framsidan. Det var något med klockorna och kugghjulen och färgerna som verkligen fångade min uppmärksamhet. Och nu ska jag försöka hinna läsa den under juni! 

Är det någon av er som läst den? Vad tyckte ni? Eller är det en bok ni är nyfikna på att läsa kanske? 

6 kommentarer:

  1. Den ser spännande ut, hoppas den är bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med! Den låter lovande :)

      Radera
  2. Tardisvalet, är det kugghjulen och klockorna som får dig att tänka på det? Eller missade jag något?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag drar lapparna från en burk som ser ut som en Tardis :)

      Radera
  3. Omslaget är verkligen fint! Hoppas du kommer gilla den :)

    SvaraRadera