söndag 8 mars 2015

Nytt på min önskelista

När man kollar runt på andra bokbloggar, eller boksidor på tumblr, så kommer önskelistan på böcker att växa. Det är omöjligt att undvika.
Igår när jag spanade runt hittade jag en bok som jag verkligen, verkligen, verkligen vill ha!


The Dark Man av Stephen King är en illustrerad bok till dikten The Dark Man skriven av King när han var yngre.
"This Cemetery Dance Publications hardcover is a true marriage of words and art, with Chadbourne pulling the images from King's imagination and illustrating them in magnificent detail. This incredible blending of King's words with Chadbourne's art creates a unique page turning experience you can return to again and again, always finding new details hidden on every page. You'll discover hidden layers and mysterious secrets for years to come." 
Jag har förstått att The Dark Man senare blev till Randall Flagg som dyker upp i en del av Kings böcker där han ger ondskan ett ansikte.
Så, självklart lockar den här boken mig!

2 kommentarer: