torsdag 19 februari 2015

Ett sista litet tips

Nu är det snart dags för rean att dra igång i affärerna och för alla förhandsbeställningar på internet att skickas iväg. Själv har jag förhandsbeställt lite så det blir en bookhaul av det när allt kommit hem. Jag nämnde ju tidigare att jag skulle kunna göra långa listor på böcker som jag vill tipsa er om, som förtjänar lite extra kärlek på rean, men jag ska inte dränka er med rekommendationer.

Jag ska bara ge ett sista tips på en bok som jag läste förra året, och som är väldigt fin och viktig. Den finns på Bokus-rea, där går den nu för 79 kronor så det är perfekt tillfälle att skaffa den!


Får hundar korvar i himlen? är en barnbok som jag kommer spara och läsa för mina barn om jag får några. Speciellt eftersom jag hoppas på att alltid kunna ha hundar i familjen. Den här boken handlar om just sorgen när ens älskade fyrbenta vän börjar bli gammal och sjuk, då den hemska tiden kommer när man måste säga hej då.
Det berättas på ett fint och lättförståeligt sätt om sorgen, att det är okej att vara ledsen och gråta, men också att våra vänner aldrig helt försvinner, de finns alltid kvar i våra hjärtan. Mina hundar fick extra stora kramar efter att jag hade läst den här.

Klickar ni på bilden kommer ni direkt till sidan på Bokus.

4 kommentarer:

  1. Titeln fick mig att tänka på sångtexten Får man ta hunden med sig in i himlen? som jag sjöng på tusen ggr om dan när jag var liten:).

    SvaraRadera
  2. Har tänkt köpa den där, men jag är så blödig att jag har svårt att läsa sorgliga böcker högt. Rösten stockar sig och jag hackar mest fram orden. :-) Den verkar väldigt fin dock, så det blir säkert av ändå. Stockande eller ej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är otroligt fin :). Jag är också tokblödig, grät själv av boken fast jag är 27 och inte direkt i målgruppen, men helt omöjligt när jag själv har två hundar här hemma.

      Radera