onsdag 22 oktober 2014

The Sisterhood of the World Bloggers Award

Jag fick mig en glad överraskning när jag kikade runt bland bloggarna i mina favoriter för någon dag sedan! Både Nelly och Bella hade nominerat mig till The Sisterhood of the World Bloggers Award. Tusen tack fina ni! Det gjorde mig jätteglad!


Det man ska göra när man blivit nominerad är:

1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor

Eftersom jag fick frågor från både Nelly och Bella så tar jag och svarar på alla 20 frågor! 

Bellas 10 är: 

1. Vart sitter du och läser allra helst?
Helst av allt i sängen. Haha eller ja, jag har inte så mycket val i lägenheten :) Men jag trivs bra i sängen när det är läsdags så det gör inget! 

2. Vem är din absoluta favoritförfattare?
Mitt standard svar är ju Dean Koontz, Stephen King och Margit Sandemo!

3. Favoritbokmärke?
Jag har nog ingen favorit där faktiskt, jag har olika som jag använder :)

4. Vilken var den senaste filmatiseringen av en bok du tittade på och vad tyckte du om den?
Hm...jag minns faktiskt inte! 

5. Läser du helst på engelska eller på svenska?
Jag läser oftast på svenska. Men har inget emot engelska. 

6. Ditt senaste bokköp?
Det var ju beställningen med mitt presentkort :). Då blev det Night Film, Land of Stories, De första tolv, Saga Swärd: omskakare och världsresenär och Eleanor & Park. 

7. Vad läser du just nu och vad tycker du om den?
Dels läser jag Isfällan av Koontz, som jag inte kommit så långt i ännu. Och på bussen läser jag Stå inte för nära kanten av Annika Mayer och den gillar jag mycket hittills!

8. Hur organiserar du allt du läser? Goodreads eller vanlig läsdagbok? Ingenting eller båda kanske?
Bara bloggen faktiskt. Har inte ork att hålla på med flera olika :p.

9. Hur organiserar du dina bokhyllor?
I bokstavsordning på författarens efternamn!

10. Berätta varför du älskar läsning då mycket!
För att det ger så otroligt mycket! Jag kan fly från omvärlden om jag vill det, uppleva andra platser, lära känna galet många karaktärer eller hitta en bok som gör så att jag känner igen mig, och känner att man inte är ensam om saker.

Nellys frågor är: 

1. Om du bara fick läsa en bok för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?
Oj...men....nej..det här kan jag inte svara på ju! Det är omöjligt att välja. 

2. Senaste bok du köpte?
Det var ju beställningen med mitt presentkort :). Då blev det Night Film, Land of Stories, De första tolv, Saga Swärd: omskakare och världsresenär och Eleanor & Park. 

3. Vad ska du göra i helgen?
Jag jobbar extra på lördag så min helg blir väldigt kort! Då ska jag bara mysa med hundarna och ta det lugnt.

4. Favoritförfattare?
Stephen King, Dean Koontz och Margit Sandemo :).

5. Favorittv-serie?
Doctor Who!!!!!!

6. Författardrömmar?
Jag brukade ha det, författare och journalist ville jag bli. Men de drömmarna tappade jag efter vägen.

7. Vad är det bästa du vet?
Mina djur, ta långpromenader med hundarna och deras nöjda trötta andetag efteråt när de ligger och sover, då kan jag slappna av ordentligt 

8. Vilken bok läser du nu och vad tycker du om den hittills?
Hemma är det Isfällan av Koontz, jag vet inte vad jag tycker ännu för jag har inte kommit så långt. På bussen är det Stå inte för nära kanten av Annika Mayer och den är riktigt bra! 

9. Senaste film du såg på bio och vad tyckte du om den? 
Jag är så sällan på bio...jag minns faktiskt inte vad jag såg sist.

10. Vilken bok skulle du rekommendera till alla att läsa?
Åh så svårt! För tillfället är jag ju fortfarande lite knockad av både Shantaram och Sanningen om fallet Harry Quebert så dom får jag väl säga just nu. Men det ändras säkert!

Puh, sådär! Nu är det här inlägget så långt redan, så jag tänker ta nomineringarna och frågorna som jag skickar med dom i ett inlägg direkt efter det här! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar