fredag 16 augusti 2013

Veckans bokbloggsjerka


Hm, Annika  ställer en lite klurigare fråga idag.

Finns det någon författare som i ditt tycke kommer undan med de så förhatliga klichéerna? 

Jag kan inte komma på någon så här på rak arm faktiskt. Å andra sidan kan jag heller inte komma på en bok där jag svurit över klichéer, jag kanske inte riktigt tänker på det när jag läser?

Jag tror inte jag kan ge ett längre svar den här veckan faktiskt. Kanske kommer jag på något när jag läser andras svar men just nu, så är det där det enda jag har!

18 kommentarer:

  1. Jag funderade också och visst kom jag på en del, men jag vill inte kalla dem förhatliga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är nog sant, de kan nog finnas där även om man inte riktigt tänker på dem som nå negativt :)

      Radera
  2. Tur att jag inte är ensam om att inte komma på något bra svar. Men vem vet, det kanske kommer något nerdimpande under helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det var riktigt klurigt den här veckan!

      Radera
  3. Jag kan nog inte heller dra mig till minnes någon bok där jag stört mig på klichéer... åtminstone inte på rak arm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fortsatt fundera under dagen men nej, det står still.

      Radera
  4. Jag kan komma på två böcker där jag har stört mig på klichéer som jag har läst i år. Men jag har nog ganska låg tröskel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var intressant att läsa de svar där folk kunde komma på :)

      Radera
  5. Hm, kanske har jag också ganska låg tröskel? Jag kastade mig rakt in i Annikas tidigare diskussion om deckarhatet...eftersom det var dit jag kom när jag började fundera på klichéer ;) http://www.bokdetektiven.se/?p=1507

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en del verkar ha kommit på lite klichéer som stör :)

      Radera
  6. Tror inte jag varit inne hos någon som upptäckt dom, vi får väl dra slutsatsen att alla författare som kör klicheer kommer undan. Man kanske skulle ha ett klichelexikon när fantasin tryter i skrivandet :)

    SvaraRadera
  7. Det är väl skönt att inte alltid läsa med så kritiska ögon utan liksom acceptera det man får i boken :)

    SvaraRadera