fredag 10 maj 2013

Tegelstenstaggen

Jag har blivit taggad inne hos Sagan om sagorna att göra Tegelstenstaggen! Och jag gillar ju tegelstenar så det är klart jag hoppar på den!
Den går ut på;


- Hitta de fem tjockaste böckerna i din bokhylla som du har läst
- Samt de två tjockaste böckerna i din TBR-pile (alltså böcker man inte har läst än)

Fem böcker jag har läst (ja vissa är ju egentligen flera böcker men eftersom jag har dem i en enda volym och har läst dom som en bok räknar jag dom) ; 

  • Sagan om ringen av J.R.R Tolkien (alla tre böckerna i en volym) på 1222 sidor.
  • Under kupolen av Stephen King 1180 sidor.
  • Harry Potter och fenixordern av J.K Rowling 1001 sidor
  • Liftarens guide till galaxen (alla böcker i en volym) 880 sidor
  • Narnia (alla böcker i en volym) 850 sidor

Det kan hända att jag missat någon bok som borde platsat in där, kanske speciellt efter Harry Potter, men nu får det vara :).

Två böcker jag ska läsa; 

  • Hungerspelen av Suzanne Collins (alla böcker i en volym) 951 sidor.
  • Flickan från ingenstans av Justin Cronin 907 sidor.

Sådär ja, då ska jag tagga några också då. Jag har inte så bra koll på vilka som gjort men förhoppningsvis lyckas jag pricka in någon som inte gjort den ännu :)

Bokraden
Lexie läser

9 kommentarer:

  1. Flickan från ingenstans ligger och väntar på mig
    Mia

    SvaraRadera
  2. Kul med tag :) Nu är den gjord...

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul tackar tackar :)

    SvaraRadera
  4. Glad att jag slipper tag! Har verkligen inte tid med tegel just nu! Men det är en rolig utmaning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tänka mig att du har fullt upp! :)

      Radera
  5. Här är mina tegelstenar och tack för taggen :)http://bokslukare.blogg.se/2013/may/tegelstenstaggen.html

    SvaraRadera