torsdag 11 april 2013

Spökhanden av Selma Lagerlöf


Sidor: 22

"Vi vaknade vid det att hon skrek som om hon blivit galen, och sådan här har hon varit allt sedan. Hon bara vill ha ljus, ständigt mer ljus. Vad är det, tror du?"
Det är faktiskt väldigt svårt att skriva något om den här korta lilla boken. Man skulle kanske kunna tro att det vore lättare att bara skriva något om 22 sidor, men jag har skjutit på det i någon dag nu för att jag inte kommit på hur jag ska uttrycka mig.

Jag gillar att man inte riktigt kan veta om det finns en spökhand eller om det är en annan förklaring till varför den här kvinnan skriker mitt i natten, det är lite så man får tänka själv tycker jag.
Det var en helt okej, kort och lätt läsning. Men jag är samtidigt glad att jag kunde få hem den här tack vare ett litet presentkort istället för att själv betala för den.

Nej, jag ger mig, jag vet faktiskt inte vad mer jag ska skriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar