lördag 26 januari 2013

Tag: Happy Bookaholic

Jag blev taggad i en kommentar av Tessan att svara på några frågor :). Det ska jag så klart göra! En ganska perfekt lördagssyssla när jag precis kommit in från en snöig promenad.

Frågorna då!

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Åh, så mycket. Jag älskar att få fler historier att dyka in i,
att få sätta upp böckerna på hyllan och veta att olika världar och personer i böckerna
väntar på att bli upptäckta.
Beställer jag från nätet så är det ju som julafton när paketet kommer hem, annars älskar jag att gå runt i andrahandsaffärer och leta fynd bland hyllorna!
Det finns så mycket som gör mig glad med nya böcker :).

2. Hur ofta köper du nya böcker? 
Inte så ofta ändå, jag har inte ekonomi till det. När jag köper så blir det gärna på
andrahandsaffärer där jag kan få fler böcker billigt.

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Jag föredrar fysisk affärer faktiskt, det är mycket mysigare att få gå runt bland böckerna
och leta vad man vill ha. Men som sagt, är det fysiska affärer jag är i och köper böcker just nu
så är det andrahandsaffärer. Andra bokaffärer är tyvärr för dyra för mig nu.

4. Har du någon favorit bokaffär? 
Hm, ja det finns ju en andrahandsaffär (vilket tjat, jag vet!) i Karlstad som tar 5 kr för de flesta inbundna böcker och 2 kr för pocket. Den gillar jag verkligen!

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Nej jag tror aldrig jag har gjort det.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp som du inte får överskrida?
Nej det har jag inte. Så mycket böcker köper jag inte så jag känner att det behövs.

7. Bokköpsstopp - är det något för dig?
Nej, jag har inte riktigt möjlighet att lägga så otroligt mycket pengar på böcker så det känns inte heller nödvändigt för tillfället. I framtiden kanske det ändras!

8. Hur stor är din bokönskelista?
Alldeles, alldeles, alldeles för stor! Och den lär ju inte krympa.

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU? 
The night circus av Erin Morgenstern
Femtio nyanser av mörker av E L James (jag vill verkligen veta hur det går nu nu nu!)
We have always lived in the castle av Shirley Jackson


10. Vem taggar du vidare? 
Hm jag har ingen riktigt koll på vilka som gjort den här redan men jag chansar och taggar Monika och Bokälskarinnan . 

4 kommentarer:

  1. Jag vill också ha We have always lived in the castle. Den verkar riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst gör den :) Får hoppas vi får tag på den snart båda två!

      Radera
  2. Svar
    1. Var kul att svara på också! Tack för taggen :)

      Radera