lördag 19 januari 2013

Mina böcker, andra delen i bilder

För att fira en dag då jag inte behöver göra något förutom att promenera med hundarna så tar jag och visar upp det andra hyllplanet i min första bokhylla!



  • Jesusskrifterna av Michael Baigent
  • Alexandriakoden av Steve Berry
  • I själ och hjärta av Maeve Binchy
  • Dansar med vargar av Michael Blake 
  • Mordplats Klarälven Stig O Blomberg
  • Facklan av Marion Zimmer Bradley
  • Agnes Grey av Anne Bronte 
  • Svindlande höjder av Emily Bronte 
  • Svindlande höjder av Emily Bronte   (ja jag har två! den här var jag tvungen att köpa när jag såg den i sommras, den var så fin, och billig.) 
  • Den förlorade symbolen av Dan Brown
  • Den sista hemligheten av Ian Caldwell & Dustin Thomason
  • Shakespeares hemlighet av Jennifer Lee Carrell (fick jag lust att läsa om nu och färska upp minnet vad den handlade om.)
  • Alice i Underlandet & Alice i Spegellandet av Lewis Carroll 
  • 4.50 från Paddington av Agatha Christie 
  • Prövad oskuld av Agatha Christie 
  • År 2001 av Arthur C Clarke



  • Jonathan Strange & Mr. Norrell av Susanna Clarke
  • Rött stoft av Ann Cleeves 
  • Dolda djup av Ann Cleeves 
  • Häxan från Portobello av Paulo Coelho
  • Sagor för barn över 18 år av Tage Danielsson
  • Vargnatt av Dennis Danvers (okej, här är en jag faktiskt köpte mest pga titeln, det kändes som att en bok som heter Vargnatt, var tvungen att finnas i Vargnatts bokhylla.) 
  • Gargoylen av Andrew Davidson
  • Stenens väktare av David Eddings
  • Profetians tid av David Eddings 
  • Besvärjarnas kamp av David Eddings 
  • My av Desirée Fredlund

Andra hyllan avklarad! Här var det lite mer blandat när det gäller författare. 

2 kommentarer:

  1. Nu hade vi några böcker gemensamt! :) Svindlande höjder, Shakespeares hemlighet, Alice i Underlandet, Jonathan Strange & Mr Norrell...

    Jag har dock inte läst alla. Shakespeares hemlighet fick jag i julklapp för ett par år sedan och Jonathan Strange & Mr Norrell har jag inte samlat mod till mig att börja på ännu. Hur tycker du att de var?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade både Shakespeares hemlighet och Jonathan Strange & Mr Norrell! Det var några år sedan jag läste dem men jag minns att jag tyckte de var riktigt bra och jag har lust att läsa om båda någon gång :)

      Radera