söndag 29 april 2012

Utmanad på nytt

Jag har visst blivit utmanad en gång till! :) Den här gången är det Bokmilaskogen som har 11 frågor jag ska svara på :)

1. Finns det någon bokkaraktär som du skulle vilja vara?Antingen Claire i Diana Gabaldons böcker eller Hermione från Harry Potter-böckerna.

2. Vilken är den bästa klassikern?
Det ska erkännas att jag inte läst så många klassiker ännu, men det är något jag tänkt ändra på lite sakta. Men i alla fall, hittills är nog Svindlande höjder min favorit.

3. Vilken av de författare som har fått Nobelpriset genom tiderna är din favorit?
Ehm, helt ärligt har jag ingen aning om någon av de författare jag läst genom åren har fått Nobelpris så det kan jag inte svara på.

4. Har du någon fobi?
Fobi och fobi vet jag inte, men jag avskyr spindlar, fy sjutton för spindlar!

5. Vilken filmatisering av en bok är den bästa enligt dig?
Måste nog säga Harry Potter-böckerna.

6. Har du något nostalgiskt bokminne?
Det får nog bli alla gånger jag var på biblioteket i Kiruna med pappa när jag var liten. Deras barnavdelning var så mysig. Vi lånade många böcker om Pettson och Findus som pappa sedan läste för mig.

7. Vilken tv-kanal tittar du mest på?
Jag ser egentligen sällan på tv, den står mest på i bakgrunden för att ha lite ljud. Då är det oftast Tv4 Komedi som går. Annars gillar jag en del faktakanaler också.

8. Vilken är din favoritplats i en bok?
Jag vet inte riktigt, kanske inte är någon plats direkt men jag älskar magiska miljöer som målas upp riktigt bra. Som Hogwarts, jag vill dit!

9. Sämsta boken du läst hittills i år är..?
Det får nog bli Hannibal: Upptakten.

10. Bästa boken du läst hittills i år är..?
Det var svårare..Kanske Livsglädje av Margit Sandemo eller Staden som försvann av Stephen King..Det är svårt att välja en, jag har lästa många bra!

11. Brukar du lyssna på musik när du läser? I så fall, vilken sorts musik?
Ibland har jag musik i bakgrunden när jag läser, då ska det vara på väldigt låg volym och vara lugn musik.

Eftersom jag redan utmanat folk så tänker jag inte göra det igen dock, fanatsin för frågor är slut :).

3 kommentarer:

  1. Jag har antagit din utmaning och lagt upp mina svar på min blogg n_n (tack för det roliga tipset ;D)

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa dina svar! Det finns nog få personer som gillar spindlar. Jag fattar inte hur folk kan ha dem som husdjur, usch! :P

    SvaraRadera
  3. Svar; Nä, hur menar du nu? Kanske så att man ska slänga ett extra getöga på ditt namn n_~ *glatt retsam*

    Det om spindlar... jag har inget emot dem, har även hållit i en av de stora håriga n_n, så länge de inte klättrar på mig när jag inte vet om det.

    SvaraRadera