torsdag 19 januari 2012

Skattjakt på vinden

Min bror berättade för mig för några dagar sedan att han hade hittat några banankartonger med böcker uppe på vinden hemma hos honom. Så idag gick jag dit för att rota igenom dem och se om jag hittade något intressant. Hittade en hel del som jag satt åt sidan för att ta hem sedan, men tre stycken tog jag med direkt.

Först A.A. Milne med en bok om Nalle Puh

 

kommer ihåg den här boken från när jag var liten, vet inte om jag någonsin läste den dock eller om jag bara tittade på bilderna i den. Jag ska läsa den någon gång snart i alla fall, och njuta av de mysiga bilderna;





Sedan hittade jag de två första böckerna i Narnia-serien, jag hade de andra böckerna framme i bokhyllan och läste dem när jag bodde här hemma hos mamma, men de två första hittade vi aldrig. Förrän nu då! Jag har hunnit läsa hela serien ändå under åren, men jag är glad att jag nu vet att hela serien finns här :).





I den här serien finns det också bilder att njuta av under läsningen!




Jag är lite småförälskad i den sista bilden här ovanför, tycker den är så fin. 



3 kommentarer:

  1. En av mina favorit sagor från när jag var liten och satt i farmors knä var "Bockarna bruse". Min farmor brukar berätta hur jag ville höra sagan om och om igen varje gång jag kom, och farfar blev såå trött på den att han gick ut varje gång hon tog fram boken. n_n Nu säger hon att jag ska få samma bok vi läste ur då som bröllops gåva när jag gifter mig ^u^ Hos mormor var det Ronja Rövardotter och Bröderna Lejonhjärta för hela slanten.

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt med sådana tidiga bokminnen :)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att kolla på illustrationerna, jag med. ^^

    SvaraRadera