tisdag 19 april 2011

Bokcirkeln med Vargnatt och Niklas Botten

Min boktokiga väninna med bokbloggen Niklas Botten föreslog idag att vi skulle ha en egen liten bokcirkel, vi två som älskar att läsa :). Det tyckte jag lät som en riktigt bra idé så vi bestämde oss för att köra på ett tag och se om vi fastnar för det.
Vi börjar med en lite enklare variant, där vi helt enkelt läser samma bok, men i vår egen takt och sen skriver om den på våra bloggar. Så får vi se vad vi tycker om böckerna vi läser, vi brukar ha ganska lika smak i böcker annars men man vet ju aldrig, det här kan bli intressant :).
Vi har gjort en liten lista med de böcker vi hittills kommit överens om att läsa;

Upp till ytan av Margaret Atwood.
Främlingen i huset av Sarah Waters.
Momo eller Kampen om tiden av Michael Ende.
Benrangel av Stephen King.
Törnfåglarna av Colleen McCullough.
Hotell New Hampshire av John Irving.
Stolthet och fördom av Jane Austen

och det bestämdes att vi ska börja med Främlingen i huset av Sarah Waters, om jag hittar den på biblioteket här :).

För två bokgalna tjejer som oss blir det här nog riktigt roligt :).

1 kommentar:

  1. Om jag kunde tryckt på Gilla hade jag gjort det! Heja, heja! :-D Blir säkert superkul!

    SvaraRadera